Hırçın’ın Evcilleştirilmesi, politik açıdan yanlış bir bale mi?

acromial

New member
Büyük Marcia Haydée (Niteroi, Brezilya, 1937) Buenos Aires’te. Oldukça aktif olan 86 yaşında, Ballet del Colón’da iki görev üzerinde çalışıyor: bir yandan ilk dansçılar Camila Bocca ve Natalia Pelayo’yu Catarina de rolüne hazırlamak. Farenin Evcilleştirilmesi; diğer yandan neoklasik koreograf John Cranko tarafından 1969’da yaratılan ve ilk gösterimi 15 Ekim Pazar günü konuk dansçı Osiel Gouneo’nun Petruchio rolünde yaptığı bu eserin genel prodüksiyonunu denetleyecek. Ballet del Colón’dan Juan Pablo Ledo ve Emanuel Abruzzo da sonraki performanslarda bu karakteri canlandıracak.


Fare… şimdilerde aynı adı taşıyan tartışmalı komediden ilham alıyor William Shakespeare.


Marcia Haydee başka hiçbir bale yıldızıyla karşılaştırılamayacak bir ayrıcalığa sahipti: çoğu bugüne kadar dans edilen çok sayıda rol onun için özel olarak tasarlandı. John Cranko. Sadece üçünü saymak gerekirse: kesinlikle Catarina de FareTatiana Onegin ve Juliet Romeo ve Juliet. Ancak Maurice Béjart, John Neumeier, Glen Tetley ve Kenneth MacMillan da onun ustalığından ve kişiliğinden ilham aldılar ve onun için çok çeşitli karakterler yarattılar.


Belki doğru kelime bir ayrıcalık değildir. Kendisinin de söylediği gibi: “Bir ressamın boş tuvali gibi koreografların yanında oldum; Hayal güçlerinin ihtiyaç duyduğu şeyi bana vermeleri için istekliyim.”


Marcia, Teatro Colón’da “Hırçın Evcilleştirme” provası sırasında.

hadi geri dönelim Farenin Evcilleştirilmesi çok modern bir soruyla: Bugün kocası tarafından evcilleştirilen asi bir kadından bahsetmek meşru mudur? Shakespeare’in komedisi farklı feminizm akımları tarafından eleştiriliyor ve yazarlardan biri olan Lee Jamieson şunu soruyor: “Eğer bir kadın bundan hoşlanıyorsa Farenin Evcilleştirilmesi Ataerkil kontrolü içselleştirdiği için mi, yoksa doğuştan gelen kontrol edilme arzusuna yanıt verdiği için mi?”


-Ne düşünüyorsun Marcia?


-Bence eleştiri Fare Yanılıyorlar çünkü Catarina gerçekte kendisinin evcilleştirilmesine izin vermiyor. Her durumda, Petruchio’yu evcilleştiren odur; Onu ilk gördüğü anda aşık olması, kişiliğinin onu büyülemesi ve “bu adam benim için” diye düşünmesine neden olmasındandır. Ve Petruchio kendi kendine “bu kadın benim için” diyor.


-Birbirlerini evcilleştirdiklerini mi söylüyorsun?


-Evet. Çok güçlü ve çok şiddetlidir, hiçbir şeyden korkmaz ve bu durum masum bir küçük kız değil, diğerlerinden farklı bir kadın arayan Petruchio’yu büyülemektedir. Başlangıçtan itibaren aralarında kıvılcımlar belirir.


-Shakespeare’in komedisinin birçok uyarlaması vardır: bale, müzikal komedi ve sinema. Özellikle hangisini hatırlıyorsunuz?


-Franco Zeffirelli’nin Elizabeth Taylor ve Richard Burton’la birlikte yaptığı büyüleyici bir film. Gerçek hayatta da aynı ilişkinin olması çok ilginç. Rickie ve benim yaşadıklarımıza benzer.


Balenin prömiyeri önümüzdeki Pazar, 15 Ekim'de yapılacak.  Altı fonksiyon olacak.
Balenin prömiyeri önümüzdeki Pazar, 15 Ekim’de yapılacak. Altı fonksiyon olacak.

Açıklama: Rickie, Stuttgart kumpanyasında sıra dışı bir dansçı olan Richard Cragun’dur (1944-2012). John Cranko başlangıçta yaratıldı Farebirlikte Onegin Ve Romeo ve Juliet -diğer pek çok balenin yanı sıra- uzun süredir romantik ve profesyonel bir birliktelik yaşayan Haydée-Cragun çifti için.


Marcia şöyle diyor: “İkimizin de çok enerjik kişilikleri vardı; “Benden daha güçlü ya da daha güçlü olmayan biriyle asla birlikte olamazdım.”


-Ve aşk bağları koptuktan sonra bile daha uzun yıllar dans etmeye devam ettiler.


-On altı yıl boyunca birbirimizi sevdik; ama Rickie bir adama aşık oldu, o bana karşı dürüsttü ve ilişkimiz bozuldu; İlk başta çok acı verici olsa da, birlikte dans etmeye devam etmemizi engellemedi. Biz tüm dünyada dans eden bir çift olarak tanınıyorduk ve onu kişisel sorunlardan dolayı kaybedemezdik. Gerçek hayattan daha önemli olan sahnedeki hayattır.


-“The Shrew”a dönersek bu eleştiriler size göre yersiz mi?


Fare Bir klasiktir ve bir dönemi temsil eder; ama aynı zamanda neden biri gerçek olmayan bir şeyden rahatsız olsun ki? Bir oyun, bir bale, bir kitap, bir film. Her toplumsal değişimde insanlığın yarattığı her şeyin yeniden gözden geçirilmesi gerekse ne olurdu bilmiyorum.


-O zaman feminizmin ilkelerine bağlı kalmıyorsun?


-Bence dünyadaki birçok kadın için çok iyiydi ve hala da öyle; ama bana gelince, kendimi her erkekle eşit, hatta bazen daha iyi hissediyorum. Bir erkek olmasaydı ne olurdum? Ve bana her zaman evet diyen bir adamı ne kadar sıkıcı bulurdum! Öte yandan, Nureyev Rusya’yı terk edene ve erkekler, bugün kadın ve erkeğe eşit derecede ait olan bu dünyanın bir parçası olmaya başlayana kadar bale ağırlıklı olarak kadındı.


Şöyle ekliyor: “Erkeklerin dünyasına girerken hiçbir zaman sorun yaşamadım; Stuttgart Balesi’nin ve on yedi yıl boyunca Santiago de Chile Belediye Balesi’nin direktörlüğünü yaptım. Bu yüzden mutlaka politikacılarla etkileşimde bulunmak zorunda kaldım ve onlarla eşit olduğumu hissettim ve öyle davrandım. Daha iyi maaşlar veya daha iyi işler için mücadele etmek zorunda kalan kadınları anlıyorum; “Benim durumum değildi.”


-The Shrew’un yapımına dair neler hatırlıyorsunuz? Cranko provaya başlamadan önce oyunu kafasında oluşturmuş muydu?


-Hayır, eseri asla monte edilmiş halde getirmedi. İlk önce müziği düşündüm. Daha sonra ilk provaya geldi ve seçilen müzikle koreografiyi harekete geçirdi: “Marcia, orada dur; “Ricky, sen şu tarafa git ve onu al.” Hikayeyi kafasında vardı ama dansçılarla birlikte adımları o yarattı.


-Dansçı, şirket müdürü, koreograf olarak çalışıyor ve sıklıkla prova yapıyor. Tercihlerinizde bu rollerden hangisini ilk sıraya koyarsınız?


-Dansçı. Ben bir dansçıyım ve hayatımın son gününe kadar da öyle kalacağım.


Bilgi


Farenin Evcilleştirilmesi İlk gösterimi 15 Ekim Pazar günü saat 17.00’de yapılacak ve altı performans olacak; sonuncusu 21. Cumartesi günü Teatro Colón, Libertad 621.