Rusça, İbranice ve İngilizcenin girdabının ortasında büyümek Elika Bergelson'un dil gelişimine olan tutkusunu besledi.
Ailesi 1970'lerde Sovyetler Birliği'nden İsrail'e göç etmiş ve orada aile kurmuşlardı. Bergelson ve en küçük kardeşi, ailenin Columbus, Ohio'ya yerleşmesinin ardından 1980'lerde doğdu. O zamanlar bile gramer, aksan ve kelime dağarcığı etrafındaki nesiller arası farklılıkları fark etti ve bu da çocukların yetişkinleri nasıl geride bıraktığını sormasına neden oldu.
“Genellikle her şeyde daha az başarılı olan genç beyinleri bu süreçte daha iyi yapan dil edinimiyle ilgili nedir?” merak ettiğini hatırladı.
“Sonuçlarımız, özellikle Amerikan politika alanında, belirli sosyoekonomik koşullardaki ailelerin çocuklarına az ya da çok 'iyi' dil girdisi sağladığı yönündeki genel kanıyı sorguluyor” dedi.
Bir dil bilimci olarak Bergelson'un bu tür efsaneleri yıkan içgörüler üretme geçmişi var. 15 yıl önce Pensilvanya Üniversitesi'nde yüksek lisans öğrencisiyken yaptığı erken kelime öğrenmeye ilişkin ilk deneyleri, anlamanın önceden düşünülenden çok daha genç yaşta başladığını ortaya çıkardı. “Yaklaşık 6 veya 7 ay civarında bebekler bazı yaygın isimleri anlamaya başlıyor” dedi.
Bebeğin dil kilometre taşları
Elika Bergelson'un yıllar süren araştırmaları anlamanın belli bir aşamada başladığını ortaya çıkardı.
daha önce düşünülenden daha genç yaşta. İşte ortalama bir çocuk için bazı önemli noktalar.
Dil yapı taşları.
Çizim: Liz Zonarich /Bilim Staff
6-9 ay
Temel isimleri anlamaya başlar, ünsüz-sesli harf dizileri üretir.
12-14 ay
Kelime anlama yeteneği artmaya başlar. İlk iyi niyetli sözleri söyler.
18 ay
Dilin giderek daha karmaşık bir şekilde anlaşılması. Konuşulan kelime dağarcığı “patlamaya” başlar.
Bergelson, bilim adamlarının 18 ay civarında meydana gelen kelime üretimindeki patlamayı uzun süredir kabul ettiğini açıkladı. Takip çalışmalarında, o ve meslektaşları, çocuğun ilk doğum gününe yakın, yani ilk gerçek kelimelerin geldiği zamana yakın bir zamanda, dil anlamada benzer bir niteliksel gelişme buldular. Sanki 1 yaş civarındaki çocuklar, dilin mekaniğini zar zor kavramaktan aniden gerçek iletişim partnerleri haline geliyorlar.
Bunun nedeni ebeveynlerin daha büyük bebeklerle daha fazla veya farklı konuşması olabilir mi? Bergelson, bu teoriyi Rochester Üniversitesi'nde doktora sonrası araştırmacı ve araştırma profesörü olarak araştırdı; burada 6 ila 18 aylık bebekleri ses ve video kayıtları, göz takibi ve daha fazlasıyla takip eden geniş bir doğal veri setinin oluşturulmasına öncülük etti. “Ebeveynlerin veya bakıcıların 6 ve 12 aylık çocuklarla etkileşiminde temelde farklı bir şey yok gibi görünüyor” diye bitirdi.
Elika Bergelson, psikoloji profesörü.
Fotoğraf: Dylan Goodman
Bergelson'un yeni Bilim laboratuvarı, Ulusal Sağlık Enstitüsü'nün verdiği bağışla yakın zamanda dil ediniminde “daha iyi öğrenen modelleri” olarak adlandırdığı modeli test etmek için tasarlanmış bir projeye başladı. Bu teoriler, kavrama yeteneğinin kırılma noktasını bakıcılardan daha fazla girdi toplamasından ziyade bebeğin büyüyen sosyal, bilişsel veya dilsel yeteneklerine atfediyor.
Peki kelime öğrenmeyi destekleyen beceriler tam olarak nelerdir? Bergelson ve meslektaşları, söz konusu nesneyi işaret etmek veya o yöne bakmak gibi, konuşmaktan daha erken ortaya çıkan anlama göstergelerini test etmeyi planlıyor. Bu araştırma, dil edinimiyle mücadele eden çocuklara yönelik erken müdahaleleri iyileştirme konusunda uzun vadeli bir potansiyele sahiptir.
Bergelson'un ayrıca dil bilimcilerin incelediği çocuk havuzunu büyütmek gibi bir hedefi daha var. “Son zamanlarda bu alanda yaşanan gerçekten önemli bir değişim, beyaz, orta sınıf Amerikalıları inceleme eğiliminde olduğumuz gerçeğini çok daha ciddi bir şekilde hesaba katmamız oldu” dedi.
Fransa'nın École Normale Supérieure, PSL Üniversitesi'nde kıdemli ortak yazar Alejandrina Cristia ile birlikte yazdığı son PNAS makalesi, 2 ila 48 aylık çocuklardan oluşan geniş bir örneklemi temel alıyor. Gün boyu ses kayıtları, 12 ülke ve 43 dili temsil eden 1.001 çocuğun gevezeliklerini ve bebek konuşmalarını kaydetti. Bu çalışmaya mali destek, diğerlerinin yanı sıra Ulusal Bilim Vakfı, Ulusal Sağlık Enstitüleri ve Ulusal Beşeri Bilimler Vakfı tarafından sağlandı.
Sonuçlar, küresel olarak dil gelişiminin ana belirleyicilerinin yaş, prematürelik veya disleksi gibi klinik faktörler ve çocukların çevrelerindeki dünyadan aldıkları konuşma miktarı olduğunu gösteriyor. Önceki araştırmaların aksine cinsiyet, çok dillilik veya sosyoekonomik durumla ilgili hiçbir etki bulunamadı.
Konuşkan ebeveynler, konuşkan çocuklarBergelson'un araştırması küresel olarak dil gelişiminin üç ana belirleyicisini buluyor
Yaş
Prematürite veya disleksi gibi klinik faktörler
Çocukların çevrelerindeki dünyadan ne kadar konuşma aldıkları
Çizimler: Liz Zonarich /Bilim Staff
İkinci çocuğunu doğuran ve erken gelişim bebek gevezeliklerine kişisel olarak dalmış olan Bergelson, “Son yıllarda literatürde sosyoekonomik statünün dil girişi ve dil çıkışı ile nasıl bağlantılı olup olmadığı konusunda çok fazla tartışma ve tartışma var” dedi. geçen yıl çocuk. “Çok, çok, çok farklı şekillerde baktık… Günlük yaşamdan alınan bu onbinlerce saatlik kayıtlarda, daha eğitimli annelerin daha fazla konuşma üreten çocukları olduğuna dair hiçbir kanıt bulamadık.”
Bazı dil becerileri konuşmanın kendisinden daha önce gözlemlenebilir. Psikoloji Doçenti Elika Bergelson, bebeklerin bakıcılar tarafından isimlendirilen nesnelere bakıp bakmadığına ilişkin daha önceki araştırmalarından birinden bu kareyi paylaştı
Elika Bergelson'un izniyle
Anne: 'Fil nerede'
Bergelson, Ulusal Bilim Vakfı'ndan aldığı bağışla sağır veya kör çocuklarda dil gelişimi üzerine yeni araştırmalar da yürütüyor. Körlük vakasının özellikle ilginç olduğunu belirtti.
“Kör yetişkinlerin dil becerileri, gören insanlarınkinden büyük ölçüde ayırt edilemez” dedi. “Ancak erken dil öğrenimiyle ilgili teorilerimizin çoğu, çocukların dünyadaki şeylere atıfta bulunmak için başkalarını görmesine dayanıyor. Yani bir gizem var; bu nasıl oluyor? Peki bu bize dilin herkes için nasıl geliştiğine dair ne söylüyor?”
Ailesi 1970'lerde Sovyetler Birliği'nden İsrail'e göç etmiş ve orada aile kurmuşlardı. Bergelson ve en küçük kardeşi, ailenin Columbus, Ohio'ya yerleşmesinin ardından 1980'lerde doğdu. O zamanlar bile gramer, aksan ve kelime dağarcığı etrafındaki nesiller arası farklılıkları fark etti ve bu da çocukların yetişkinleri nasıl geride bıraktığını sormasına neden oldu.
“Genellikle her şeyde daha az başarılı olan genç beyinleri bu süreçte daha iyi yapan dil edinimiyle ilgili nedir?” merak ettiğini hatırladı.
Bugün, yeni atanan psikoloji doçenti, bebeklerin ve küçük çocukların çevrelerindeki dünyadan dili nasıl öğrendiklerini araştırıyor. Gelişim psikoloğu, özellikle dil anlama ve üretmenin başlangıcını ve nihai ustalığını açıklayan çeşitli teorileri ayrıştırmaya çalışır. Bergelson'un geçtiğimiz ay Ulusal Bilimler Akademisi Bildiriler Kitabı'nda yayınlanan son makalesi, bu tür teorilerin geliştirilmesi ve test edilmesi için küresel bir yaklaşım benimsiyor ve sonuçları düşük gelirli ebeveynler ve bakıcılara yönelik yaygın eleştirileri çürütüyor.“Genellikle her şeyde daha az başarılı olan genç beyinleri bu süreçte daha iyi yapan dil edinimiyle ilgili nedir?”
Elika Bergelson
“Sonuçlarımız, özellikle Amerikan politika alanında, belirli sosyoekonomik koşullardaki ailelerin çocuklarına az ya da çok 'iyi' dil girdisi sağladığı yönündeki genel kanıyı sorguluyor” dedi.
Bir dil bilimci olarak Bergelson'un bu tür efsaneleri yıkan içgörüler üretme geçmişi var. 15 yıl önce Pensilvanya Üniversitesi'nde yüksek lisans öğrencisiyken yaptığı erken kelime öğrenmeye ilişkin ilk deneyleri, anlamanın önceden düşünülenden çok daha genç yaşta başladığını ortaya çıkardı. “Yaklaşık 6 veya 7 ay civarında bebekler bazı yaygın isimleri anlamaya başlıyor” dedi.
Bebeğin dil kilometre taşları
Elika Bergelson'un yıllar süren araştırmaları anlamanın belli bir aşamada başladığını ortaya çıkardı.
daha önce düşünülenden daha genç yaşta. İşte ortalama bir çocuk için bazı önemli noktalar.
Dil yapı taşları.
Çizim: Liz Zonarich /Bilim Staff
6-9 ay
Temel isimleri anlamaya başlar, ünsüz-sesli harf dizileri üretir.
12-14 ay
Kelime anlama yeteneği artmaya başlar. İlk iyi niyetli sözleri söyler.
18 ay
Dilin giderek daha karmaşık bir şekilde anlaşılması. Konuşulan kelime dağarcığı “patlamaya” başlar.
Bergelson, bilim adamlarının 18 ay civarında meydana gelen kelime üretimindeki patlamayı uzun süredir kabul ettiğini açıkladı. Takip çalışmalarında, o ve meslektaşları, çocuğun ilk doğum gününe yakın, yani ilk gerçek kelimelerin geldiği zamana yakın bir zamanda, dil anlamada benzer bir niteliksel gelişme buldular. Sanki 1 yaş civarındaki çocuklar, dilin mekaniğini zar zor kavramaktan aniden gerçek iletişim partnerleri haline geliyorlar.
Bunun nedeni ebeveynlerin daha büyük bebeklerle daha fazla veya farklı konuşması olabilir mi? Bergelson, bu teoriyi Rochester Üniversitesi'nde doktora sonrası araştırmacı ve araştırma profesörü olarak araştırdı; burada 6 ila 18 aylık bebekleri ses ve video kayıtları, göz takibi ve daha fazlasıyla takip eden geniş bir doğal veri setinin oluşturulmasına öncülük etti. “Ebeveynlerin veya bakıcıların 6 ve 12 aylık çocuklarla etkileşiminde temelde farklı bir şey yok gibi görünüyor” diye bitirdi.

Elika Bergelson, psikoloji profesörü.
Fotoğraf: Dylan Goodman
Bergelson'un yeni Bilim laboratuvarı, Ulusal Sağlık Enstitüsü'nün verdiği bağışla yakın zamanda dil ediniminde “daha iyi öğrenen modelleri” olarak adlandırdığı modeli test etmek için tasarlanmış bir projeye başladı. Bu teoriler, kavrama yeteneğinin kırılma noktasını bakıcılardan daha fazla girdi toplamasından ziyade bebeğin büyüyen sosyal, bilişsel veya dilsel yeteneklerine atfediyor.
Peki kelime öğrenmeyi destekleyen beceriler tam olarak nelerdir? Bergelson ve meslektaşları, söz konusu nesneyi işaret etmek veya o yöne bakmak gibi, konuşmaktan daha erken ortaya çıkan anlama göstergelerini test etmeyi planlıyor. Bu araştırma, dil edinimiyle mücadele eden çocuklara yönelik erken müdahaleleri iyileştirme konusunda uzun vadeli bir potansiyele sahiptir.
Bergelson'un ayrıca dil bilimcilerin incelediği çocuk havuzunu büyütmek gibi bir hedefi daha var. “Son zamanlarda bu alanda yaşanan gerçekten önemli bir değişim, beyaz, orta sınıf Amerikalıları inceleme eğiliminde olduğumuz gerçeğini çok daha ciddi bir şekilde hesaba katmamız oldu” dedi.
Fransa'nın École Normale Supérieure, PSL Üniversitesi'nde kıdemli ortak yazar Alejandrina Cristia ile birlikte yazdığı son PNAS makalesi, 2 ila 48 aylık çocuklardan oluşan geniş bir örneklemi temel alıyor. Gün boyu ses kayıtları, 12 ülke ve 43 dili temsil eden 1.001 çocuğun gevezeliklerini ve bebek konuşmalarını kaydetti. Bu çalışmaya mali destek, diğerlerinin yanı sıra Ulusal Bilim Vakfı, Ulusal Sağlık Enstitüleri ve Ulusal Beşeri Bilimler Vakfı tarafından sağlandı.
Kayıtların analizi makine öğrenmesi yardımıyla tamamlandı. Bergelson bunu konuyu incelemek için “kaba taneli” bir yaklaşım olarak nitelendirdi. “Bu, çocuğun ne kadar konuşma duyduğuna veya ürettiğine ilişkin algoritmanın tahminidir” dedi. “Fakat bunun, aksi takdirde çok ama çok zaman alıcı ve numuneyi sınırlayıcı bir çalışmaya tamamlayıcı bir yaklaşım olduğunu düşünüyorum.”Gün boyu ses kayıtları, 12 ülke ve 43 dili temsil eden 1.001 çocuğun gevezeliklerini ve bebek konuşmalarını kaydetti.
Sonuçlar, küresel olarak dil gelişiminin ana belirleyicilerinin yaş, prematürelik veya disleksi gibi klinik faktörler ve çocukların çevrelerindeki dünyadan aldıkları konuşma miktarı olduğunu gösteriyor. Önceki araştırmaların aksine cinsiyet, çok dillilik veya sosyoekonomik durumla ilgili hiçbir etki bulunamadı.
Konuşkan ebeveynler, konuşkan çocuklarBergelson'un araştırması küresel olarak dil gelişiminin üç ana belirleyicisini buluyor

Yaş

Prematürite veya disleksi gibi klinik faktörler

Çocukların çevrelerindeki dünyadan ne kadar konuşma aldıkları
Çizimler: Liz Zonarich /Bilim Staff
İkinci çocuğunu doğuran ve erken gelişim bebek gevezeliklerine kişisel olarak dalmış olan Bergelson, “Son yıllarda literatürde sosyoekonomik statünün dil girişi ve dil çıkışı ile nasıl bağlantılı olup olmadığı konusunda çok fazla tartışma ve tartışma var” dedi. geçen yıl çocuk. “Çok, çok, çok farklı şekillerde baktık… Günlük yaşamdan alınan bu onbinlerce saatlik kayıtlarda, daha eğitimli annelerin daha fazla konuşma üreten çocukları olduğuna dair hiçbir kanıt bulamadık.”
Bazı dil becerileri konuşmanın kendisinden daha önce gözlemlenebilir. Psikoloji Doçenti Elika Bergelson, bebeklerin bakıcılar tarafından isimlendirilen nesnelere bakıp bakmadığına ilişkin daha önceki araştırmalarından birinden bu kareyi paylaştı
Elika Bergelson'un izniyle

Anne: 'Fil nerede'
Bergelson, Ulusal Bilim Vakfı'ndan aldığı bağışla sağır veya kör çocuklarda dil gelişimi üzerine yeni araştırmalar da yürütüyor. Körlük vakasının özellikle ilginç olduğunu belirtti.
“Kör yetişkinlerin dil becerileri, gören insanlarınkinden büyük ölçüde ayırt edilemez” dedi. “Ancak erken dil öğrenimiyle ilgili teorilerimizin çoğu, çocukların dünyadaki şeylere atıfta bulunmak için başkalarını görmesine dayanıyor. Yani bir gizem var; bu nasıl oluyor? Peki bu bize dilin herkes için nasıl geliştiğine dair ne söylüyor?”